semester

Sitter i en stuga i tännäs och har INGENTING att göra och inser då att jag och Vicka har en bortglömd blogg som vi aldrig skriver på. Men nu är det dags!
Som sagt, är på semester och har en fantastiskt fin utsik från fönstret i vardagsrummet/köket som jag nu sitter i. Jag är ensam hemma för tilfället för dom andra (som består av mamma, pappa, gustaf, petra, julia och ida) är och badar i någon kall sjö. Själv kände man sig trött och ville inte följa med.
Dagarna går fort här. Idag har vi åkt linbana up för ramundsberget, igår vandrade vi upp för mittåkläppen och i söndags var vi ute och vandrade i skogarna kring stugan. Längtar givetvis tills jag kommer hem, längtar efter kompisarna och allt roligt vi ska göra, men jag ska inte försumma det jag har heller, det gäller att ta tillvara på tiden, även fast det är svårt.
För det finns ju en speciell man längtar lite extra efter, och kan inte stänga ute honom från mina tankar, till och med imina drömmar finns han. Så jobbigt att längta men samtidigt underbart att veta att man har nån att längta efter.
För att inte fördriva tiden allt för mycket på att inte göra någonting ska jag därför brygga mig en kopp te, kanske slå på tv:n, skriva lite, möjligtvis läsa och invänta stunden då någon rolig loggar in på msn.
Ett sista konstaterande innan jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0