Att trotsa snön och felparkerade bilar

Det blev att åka till Maxine i går i alla fall, trots det ondskefulla vädret. Lite jobbigt bara att när jag väl kom fram med bilen till Maxine, så hade något puckhuvud parkerat precis mitt framför infarten till hennes hus så att det var helt omöjligt att komma in där. Så jag fick placera bilen på ett annat ställe tills vidare, pulsa onödigt mycket i den djupa snön, för att sedan klämma mig förbi den otroligt korkat placerade bilen, för att komma in till Maxine.

När vi tröttnat på att vänta på att bilens ägare skulle flytta bilen, bestämde vi oss för att ringa polisen. Det visade sig vara en leasingbil, så det var rätt krångligt att få tag på hon som ställt den där. Men polisen gav oss numret till firman som ägde bilen och de i sin tur ringde hon som hyrt den så att hon kom och flyttade bilen, så att jag kunde parkera där i stället. JAG HOPPAS HON SKÄMDES!

Tack vare detta lilla "missöde" blev vi lite sena till Joel uppe på Norrmalm, men det gick rätt bra ändå. Vi fick oss en frisk och snöig promenad upp till liljeberget däe vi möttes av trevligt sällskap i form av Simon, Joel och tre stycken Adam. Vi hade mysigt och under kvällen droppade det in fler och fler. Det slutade med att vi alla stämde upp i sång till alla tänkbara gamla intron till diverse barnprogram. Även om det var några mindre lyckade inslag som inte är värda att nämnas, så var det över lag en lyckad kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0