Snow day

Tror aldrig jag har sett så mycket snö här utanför som det är nu. Och det kommer mer hela tiden. Snöhögarna är så höga att bilarna knappt syns bakom. Grannarna och pappa är ute och skottar. Ibland ser man en sopkvast sticka upp bakom en snöhög. Det är grannfrun som försöker rädda sina buskar från den tunga snön.

Jag har planerat att åka till Maxine i eftermiddag, men hur jag ska klara det, det vet jag inte. Mamma bara skrattade åt mig och sa att det kan jag glömma. Hm...det ser inte ljust ut, men vi får väl se.

Där kan man se grannens huvud sticka upp.



Det känns nästan som om våran gata är en vallgrav. Och enligt nyheterna kan det komma upp till 30-40 cm snö tills i morgon....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0