är tiden mogen

Sömnen drar i mig men min hjärna tvingar mig att vara vaken, det är som att jag befinner mig i ett vakum innan sömnen tar över helt. En tidig morgon är de i morgon också, inte bra, inte bra. På onsdag ska jag låta klockan ringa och ringa, inget kommer få mig att stiga upp. Jag kommer sova.

Blundar och lutar huvude bakåt, hoppas drömmen kommer tillbaka i natt, en dröm som endast är ett minne från försvunna tider. Ibland önskar jag tillbaka, ibland finns minnet endast i mardömmen. Men oftast skänker jag sådana tankar en stund att bara få vara. Jag vill på något sätt fråga men vågar inte, kanske är tiden inte mogen, kanske är det dax för mig att gå vidare ensam och glömma det. Får nog endast uppleva det i drömmen ändå.

Lutar därför nu huvudet inte bara i tanken utan även här och nu. För oavsett vad min dröm inehåller i natt finns tanken alltid där. Tanken på den lyckan....Låt mig bara få uppleva den en enda gång till. Nu drömmer jag!

Linn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0