bistra kylan

Idag är det precis som befolkning har vaknat igen i den lilla byn. Äntligen vågar man sig ut i den bistra kylan med sina varma termobyxor. Fram och tillbaka över torget vandrar dom och drar jackan tätare kring sig, för att öppna upp för ett nytt år när dom kliver in genom dörrarna på butiken. Aldrig förr har vintevilan för min del känts så kort.

Själv när jag vaknade i morse virade jag bara täcket utterligare ett varv omkring mig och förslöt mig de sista minutera i denna vinterdvala soim jag önskar kunde finnas kvar en stund till. För nu börjar tiden igen, nu böjar bussarna rulla för mig och snart även till en större stad. Men först ska min plikt här vara klar, innan jag säger adjö till vintern. För i staden finnns knappt någon snö, där kommer våren snabbare och ljuset känns närmare.

Men för att återgå till vardagen, så stänger jag ner här nu och fortsätter ihärdigt att jobba i ett antal timmar till. Kanske tar jag mig en kopp kaffe som start på dagen, och även utterligare ett misslyckat försök att fånga vinterns sista tid.

Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0