nu är det kväll!

Har som många gånger förr insett viktiga saker i livet, att allt kanske inte är som det är.

Tttar på tv, filosoferar lite kvälls tankar och njuter av den ledighet jag har i morgon. Nu är det bara en jobb dag mellan mig och mitt andra hem i storstaden. En jobb dag och en ledig dag som jag så lätt lever mig igenom, sen är det dax, äntligen dax att faktiskt bo någon annan stans. Köpa sin egen mat, ta hand om sig själv, och lägga sin tid på ett viktigare ställe i vardagen. Nu är tiden inne.

I vår när blommorna växer är det tid inne att söka det som ska sökas. I år är det dax att gå vidare till nya erfarenheter, nya ställen, nya tider. Nu eller aldrig, så upplever jag det i min tid. Jag ska söka och jag ska komma in.

Nu blir det mera kaffe mera tanke och en gnutta slummrande framför tv:n, nu är min tid, nu är det kväll!

Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0