uppskaffar bryggkaffe och suktar inte efter bättre.

Tittar på tvåan, Ane brun sjunger, än har hon inte gjort något större intryck, men jag väntar fortfarande med en viss spänning. Annars hade jag för längesedan gått min väg och spenderat den dyrbara tiden i livet på något mer viktigt. Kan hända blir det så i väntan på Star wars episod 3, det mörka hotet. En klassier man inte kan missa, en dag som denna, då den faktiskt sänds på tv.

Dagen i helhet har bestått av slaptt tv tittande, blåbärspaj och rykande hett kaffe direkt från bryggare. Idag är en sån där dag som man uppskattar bryggkaffe och inte suktar efter bättre. Idag är också en sån dag man förtjänar sin vila, för i morgon blir det slit igen, jobb igen, men enbart i några dagar till. Sen bär det av till kära storstaden för att inte återse hemmet på ett antal veckor, i stället har jag hemmet i Götet. Tilsammans med vänner, konst och egen tid att ta vara på. Egen tid som ocksåkommer läggas på ansökningsprover, deadlines och mycket mer.

Ane brun sjunger nu på sista versen för min del, hon fick mig inte fast i sin magi, jag lämnar hellre soffan, datorn, och tv:n. Därför säger jag god fortsättning, hej då, ha det bra, suveränt, toppen de sista dagarna på lovet/ledigheten/semestern. För ett kärt återseende om ett tag. Då återkommer jag med full kraft, men nu, nu blir det mera vila för min del.

Godnatt!/Linn




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0