jag blir ruinerad av det här!

Sitter, fortfarande i skolan och bli för tillfallet av med massa pengar. Datorn spottar ut kopior med fel färg och fel format, underbart! (ironi) Skälet till att jag alls fortsätter trilskas med den är att ansökningen till konstfack måste skickas senast måndag för att vara framme i tid. Trött som fasen äter jag lite choklad och tröstar mig med att det kommer en dag då jag slipper det här, då jag har kommit in i min dröm och kan kalla mig riktigt konstnär. Den tanken får räknas så länge.

I morgon kommer Vickan och Maxine och förgyller min helg i alla fall. Film, te, godis, popcorn och massa tant skvaller ska det bli. Ska inte lägga en tanke på ansökningarna i morgon bara leva för kvällen. Jäklar vad det ska bli skönt.

Ska snart gå hem och vila, en dag kvar att kliva upp och kämpa sig igenom med stress. Önskar jag kunde vara hemma på ett knapptryck och slapp genomlida en spårvagnsresa/bussresa med en massa folk. Man blir bekväm av att bo nära skolan(åtminstonde i samma stad) att gå tillbaka till livet i Sexdrega nu skulle aldrig gå. Jag ser det som otrolig prestation att ha gått upp klockan 6 i ett och ett halv år för att pendla 9 mil, men nu är det över.

Önska mig lycka till så jag inte somnar på vägen hem. Är så trött!

Kram linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0