Gomenasai

Hellu. Vix here. Jag har inte skrivit på ett tag nu, sorry, Linn. Ska försöka bli bättre på det.

Har precis suttit i 4 timmar och pluggat japanska kanji. Det börjar dra ihop sig mot slutprovet nu och jag känner mig lite smått orolig, eftersom det är så sjukt mycket att komma ihåg. Det räcker inte med att kunna ca 150 kanji, deras betydelse och olika uttal, utan man ska dessutom kunna kombinera olika kanji för att bilda massa massa ord. Suck. Men jag ska försöka göra mitt bästa.

Hade egentligen tänkt plugga mycket mer i veckan som varit, men jag blev sjuk i söndags. (Direkt efter freak show. Hehe. We had a wild party?? yes we did^^) Så det är först idag som jag känner mig någorlunda frisk.

Beställde ny liquid sculpey idag från artistica. De har ju inte haft någon på lager i flera månader, men nu har de äntligen fått in. Jag beställde ju från England för ca en månad sen men den har inte kommit än. Cissi och jag pratade ju om det för ett tag sen att det tar så sjukt lång tid att få post där ifrån. Känner hur som helst att liquid sculpey är rätt viktigt för att jag ska kunna göra diverse bakelser i lera.

Jaja nu har jag inte tid att skriva mer. Måste göra ett onlinetest i japanskan som ska vara gjort senast om ca en timme eller nåt.

puss puss alla katter /Viktorius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0